Konta bankowe w Polsce
Co warto wiedzieć?
Semper Paratus Legal House LLP informuje, że zdecydowana większość banków w Polsce do otworzenia rachunku bankowego dla podmiotu zagranicznego będzie wymagała następujących dokumentów:
1. Aktualny dokument urzędowy zawierający podstawowe dane o przedsiębiorcy – takie dane zawiera akt założycielski spółki
2. Umowa spółki
3. Apostille – uwierzytelnienie wybranej części dokumentu założycielskiego
Bank też zada Państwu pytania dodatkowe:
Przykładowe pytania:
- Czy Klient posiada kontrahentów w Polsce?
- Jeśli tak to jakich? W jakich branżach działających? Wpisać należy pełną nazwę, NIP, REGON
- Czy Klient posiada kontrahentów lub prowadzi działalność w krajach innych niż Polska?
- Beneficjent rzeczywisty (imię, nazwisko) – do wpisania.
- Jaka jest forma organizacyjna? – prawna tego nierezydenta. W jakiej branży działa Klient – precyzyjny przedmiot działalności
- Z jakich źródeł pochodzą pieniądze podmiotu?
- Planowane miesięczne obroty Klienta na rachunku?
- Data rozpoczęcia działalności?
Do otworzenia rachunku bankowego w Polsce Semper Paratus legal House LLP zapewnia wymagane przez bank dokumenty.
Cennik usług związany z otworzeniem rachunku w Polsce:
Rodzaj dokumentu | Usługa | Cena w PLN |
Apostille | Uwierzytelnienie jednej z części dokumentu | 1000 |
Incorporation | Tłumaczenie przysięgłe aktu założycielskiego oraz umowy spółki | 1500 |